۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 1002245

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: منشاء گرمای این روزها،گازهای گلخانه ای است که سبب شده در جهان تغییرات اقلیمی را شاهد باشیم.

مقصر این روزهای گرم گازهای گلخانه ای است

حسین ظفری با اشاره به گرمای این روزهای هوا گفت: اتفاقی که در فضای جهانی در حال رخ دادن است؛ تغییر اقلیم است که بیشتر به خاطر گازهای گلخانه ای رخ می دهد. این گازها بیشتر توسط کشورهای پیشرفته که از نفت، گاز و زغال سنگ زیادی استفاده می کنند؛ تولید می شوند و در نتیجه حجم زیادی از این گازها وارد جو زمین می شود.

وی افزود: متاسفانه این کشورها خودشان را دوستدار محیط زیست معرفی می کنند اما در عمل شاهد هستیم که به محیط زیست آسیب می زنند و اقدامات آن ها موجب می شود در تابستان ها شاهد گرمای شدید و در بهار شاهد بارش های سیل آسا باشیم اما شاهد زمستان های خشک باشیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: آمریکا یکی از این کشورهایی است که حجم بسیار زیادی از این گازهای گلخانه ای را به جهان تزریق می کند و باعث می شود کشورهایی مثل ما عوارض آن را تجریه کنیم.

ظفری گفت: از هفته گذشته، موج سنگینی از گرما را در غرب آسیا شاهد هستیم که منشا آن همان تغییرات اقلیمی ناشی از تولید گازهای گلخانه ای است.این مسئله موجب شد عده زیادی از مردم، برق سنگینی را مصرف کنند تا از گرما در امان بمانند و در واقع در مصرف برق رکوردهایی ثبت شد.

وی افزود:امروز نیز بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، روز بسیار گرمی خواهد بود و امیدواریم که بدون مشکلی این روز را نیز سپری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.